torsdag 10 februari 2011

Make-up trender vår 2011

Tänkte göra lite trendspaning nu och skriva om makeuptrender för våren 2011.
Har kollat bilder från samtliga fashionweeks som varit hittills och vad många märken lanserar just nu.

En trend som alltid syns under fashionweek är "nude" looken som från scenen ser osminkad ut. Här en bild från köpenhamns fashionweek. Inte helt osminkad utan både lite på ögon och läppar.
En snygg svart look är alltid snyggt och rätt. En "take" på den här sminkningen är att inte hålla allt så matt. Utan ha kvar lite glans. Måla med en bra penna tex smolder fr M.A.C och rama in hela ögat. DDet gör inget om det inte blir helt jämnt det kan du fixa med en tops el remover senare. Lägg på extra glans om du vill!
Vill man matta ner det LITE så ta lite svart skugga på en pencilbrush och svep över. Även här från köpenhamns fashionweek.

Den största trenden för våren är enligt mig, Koppar. Då använder jag ordet koppar som ett samlingsnamn för allt mellan lite guldshimmer till mörkaste koppar, röd, orange, gult och allt därimellan. Det är liite konstigt att den här trenden kommer nu till vår då vi vanligen ser den trenden innan höst. Men jag älskar det!

Ren guldkoppar snyggt sotat.

koppar bara lagd i inre ögonvrån för en mer dramatisk effekt. Här fr Köpenhamns FW

Jag älskar att blanda gult koppar orange och röd!

Vill du fortfarande ha lite mörkt så tona in en globlinje med svart och brunt lägg till en rökig eyeliner som här eller lite mer som på bilden under

Koppar rött och grönt är hur fint som helst gärna om du har lite mörkare hy!

Är man lite ljusare så blir det super att blanda in lite rosa i koppar som här på Pammie!

Den här looken blir jag helt gaga över! Kommer göra den här looken mycket i vår på visningar!

En annan tydlig trend är att ha lite mer färg på läpparna. Jag har tidigare föreläst om och tjatat om att läppennan är tillbaka! Inte som en brun bajrand som på 90talet utan mer diskret och färgmatchat!
Läppstift kom ju hårt redan förra säsongen. Nu tycker jag det e dags för penna+stift+glans
Mycket färg och wow impact!

Sådär det var lite snabbt om vårens smink mer kommer då jag kommer börja skriva lite om japanska sminktrender! Kommer även att gästblogga lite om smink och dragsmink på Gretchens blogg!

För nagellack i vår. Gissa?
Koppar, gult, guld, Grönt, turkos och vitt!

Ps jag har lånat (stulit) några av bilderna från min fina vän Daniela Syversen som jobbade på Köpenhamn fashionweek! Tack älskling!

3 kommentarer:

  1. Underbara sminkningar som jag mer än gärna provar. kan man ta upp dom o göra dom mer Gretchiga?

    SvaraRadera
  2. Klart man kan! N we Will!
    Jörgen

    SvaraRadera