fredag 4 februari 2011

Ett sista om mbfw

Ett sista inlägg om fashion week.

Efter att sista visningen var klar i onsdags och jag packat postburarna visste jag inte riktigt vad jag skulle göra.. Kollade runt bland frisörerna som gjorde andra visningar om dom behövde produkter men dom hade redan.. Jag kunde inte riva popupväggar och skyltmaterial för det stod folk och arbetade framför dom. Dessutom utgjorde dom ett litet skydd för ombytande modeller :-)
Gjorde upp med ansvariga fr Berns att riva det sista när avslutningsfesten dragit igång kl 22.
Nu var jag rätt trött hade gått upp kl4.30..
Gick och la mig m Noomi i hennes stora säng på Anglais. Vi vilade lite och kollade tv, och hon åt sallad med händerna vilket gick otippat bra!
Sedan hade jag lite sminknings rullande band. Gjorde Noomi, Eva,Helen,Tove och Brita på 2 timmar!!
Pelle,Johan å Ola hjälpte till mentalt. Fick en fin komplimang av Herr Pelle. Han hade tittat lite på när andra makeupartister sminkade visningar som vi inte arbetade med och sa.
-efter att ha sett andra sminka så förstår jag HUR bra DU är.

Vid 22.15 var vi alla på plats på festen och jag å Noomi skulle riva skyltmaterialet. Då är det redan gjort av olika anledningar vilket gjorde mig ganska irriterad IOM att det var mitt jobb. Jaja det reddes upp och vi gick runt å minglade. Stannade inte särskilt länge utan gick till donken för cheeseburgare. Johan å Ola hade tydligen samma idé för vi möttes i kön. Sen bestämde sig Tbanan för att bara gå till Vällingby.. Så då satt jag å frös var full och väldigt trött i 18 jävla minuter å väntade på nästa tåg..
Igår gjordes inte många tag..

Nej nu ska jag fortsätta pilla med mitt nästa inlägg. Se upp för nu blir sminkfjollan politisk!!
Vädrar mina åsikter om Egypten senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar