tisdag 1 februari 2011

Hoppla hoppla godis mitt i veckan ser jag


Idag har jag haft mina nya elever i foundation och shadeing. 
Det gick bra och vi gjorde några lättare sminkningar oxå. En sotning, en demo på hur man sminkar ögonen större. Hur man använder läpppennor på det "nya" sättet mm.

Nu till en heeelt annan sak. Det kan inte bara vara jag som stör ihjäl mig på danonino reklamen och dom äckliga mammorna!
I den första reklamen kan jag inte begripa varför gnällkärringen inte bara köper den jävla yoghurten och e glad att det är det dom alldeles för förnuftiga ungjäklarna vill ha. Inte idag, cmon det e inte crack dom ber om lixom!

I den andra reklamen där den andra bitchmorsan lägger sig i vad den första  ger SINA barn till mellanmål. På riktigt, hade någon sagt så till mig om jag hade barn skulle hon få en sån jävla smäll! Om hon så vill ge sina förnumstiga ungar sockervadd eller smält smör så lägg dig inte i! Jag blir så arg på den reklamen. Känns som att det måste vara meningen att man ska bli arg. Eller?
Skulle iaf aldrig köpa den där yoghurten, nånsin!

Är det nån annan som oxå får hatkänslor och vill typ... ja skjuta dom där två när ni ser dom?


Nä nu måste jag sova snart. Ska vara på Berns kl 7 imorgon. Gah, vad tidigt men det kommer nog bli en jättekul dag! 
Pöss

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig fullständigt! tyvärr är många föräldrar sådana att de tävlar om vem som är bästa mamman osv. Jag har folk på min facebook som uppdaterar 3 ggr om dagen och då bara om barnen. Vad barnen äter, vad dom har sagt osv in absurdum. Jag ger mig faan på att de ger sina barn danonino med. Vore nästan kul om dom kom på att rödbetor vore farligt för barn...

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med dig faktiskt. Jag ger mitt barn det jag tycker är bra för honom och inte det som andra människor anser att barn ska äta. Han får vanlig yoghurt MED tillsatser men vad säger att det skulle vara så jäävla mycket sämre än danonino's skit UTAN ? Sist ja kollade så fanns yoghurten långt innan det där och man kan faktsikt balansera det hela så det inte blr så förbaskat onyttigt ändå.

    Min son gillar färsk frukt eller bär i sin fil/yoghurt tex och undra just då hur onyttigt det egentligen är. Enligt mig, inte mycket alls utan en väldigt bra mellis eller frukost för honom och han får den energin osv han behöver för att orka en hela dag.

    Blev som en novell denna kommentar men det bjussar jag på! ;-)

    SvaraRadera