fredag 28 januari 2011

Kärlek

Gör som många före mig och följer en liten tipslista såhär för att komma igång..

Min första Kärlek.

Hmm lite svårt det där.. Jag var väldigt kär i en tjej som heter Maribelle och gick i min klass på lågstadiet.
Hon var från chile och väldigt exotisk tyckte jag.. Jag tror att jag pussade henne nån gång på ett McDonalds födelsedagskalas..

Jag var samtidigt sjukt tänd (kanske fel ord när man e 7 el 8) på Lucky Luke. Hade seriealbumen och kunde titta i timmar på
när Lucky Luke spankade Billy the Kid.. Hmm Konstigt att jag inte blev en slm kille. Har iofs försökt men det var inte min grej.

Min första pojkvän Hette Henric Ericsson. Han delade lägenhet med min kompis Anna Ohlsson (då Nilsson). Han var inte bög utan vi tyckte
nog mest att han var en lite kufisk kille som inte alls var så där mystiskt mörk och dekadenta som vi.. Han var fotograf.
Kommer ihåg att han kom in på mitt tillfälliga jobb på Denim Fashion, en sjukt konstig klädaffär på Linne som sålde tights å fula tanttröjor
som det stod Teddy BÄR på..
Jag hade piercat bröstvårtan dagen innan och då var ju detta väldigt extremt och udda. Jag var 17.

När Henric väldigt förvånande kom in i affären drog jag honom snabbt bakom och drog av mig tröjan för att visa min väldigt svullna och lite infekterade
manstutte. Han blev lite shockad tror jag men jag var glad. Då bjöd han mig på sin födelsedagsfest som hölls hemma hos en vän till honom.

På födelsedagsfesten hade jag på mig helt normala kläder, dvs hotpants och nättröja. Sönderblonderat vitt hår avvaxade ögonbryn och
nya påritade som jag tycker gjorde att jag såg ut som Kate Moss. Iofs så vägde jag å Kate ungefär samma då 44-45 kg.
Jag svassade runt å tyckte att jag var cool och chockerande på festen vilt drickandes och visade min piercing för alla som ville och inte ville se, som att det gick
att missa genom min nättröja?

Sen var partyt slut och jag Henric och Anna åkte hem till dom.
Anna la sig å sov och jag å henric drack sprit och rökte cigg (och nåt mer tror jag...)
Plötsligt la Henric armarna om mig och började kyssa mig på halsen.

Mer än så krävdes inte då för att jag skulle bli upp över öronen kär!

Vi var ihop lite längre än ett år och jag tror vi hade sex kanske 8 ggr under hela vårt förhållande. Henric var nog inte bög utan mer intresserad och fachinerad
över det sjukt extrema och rätt konstiga väsen som var jag..
Han dumpade mig på en parkbänk i Allen en sen sommarnatt efter en utekväll då han varit ovanligt gullig och snäll mot mig.
Han hade köpt rosor till mig från alla försäljare som kom förbi och pussat och kramats hela kvällen.
Jag blev väldigt ledsen och förvirrad och gick runt i stan hela natten och morgonen och grät.

Det som verkligen gjorde mig ledsen var att jag senare fick reda på att han under en lång tid knullat med en "kompis" till oss..
hon hette Eva S eller Eva Ess.. Denna Eva hade i sin tur en väldigt konstig pojkvän som flera ggr försökt kyssa mig..

Jag hade själv under vårt förhållande "råkat" vara otrogen med en balettsnubbe som jag inte kommer ihåg vad han hette 3 ggr på två timmar i min kompis Marys soffa.
Detta hade jag sjuk ångest över och det var ju lite skönt att släppa det när jag fick reda på Henric och Eva..
Ja så funkade det då när man var ung...

Sedan dess har pojkvänner, män, farbröder och andra kommit och gått men det tar jag inte nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar