onsdag 18 maj 2011

M•A•C pressvisning och mer..

Började dagen med att stressa in till stan och Studio Rex som jag jobbat massor i tidigare. Springer in med andan i halsen rakt i armarna på Berit (min danska kontakt på mac).
-Vad tidig du är!
Trodde hon skämtade IOM att jag kan vara lite sen ibland.
-Ja 5 min!
-Nej Jörgen, en timme och fem minuter.
Jag var alltså en timme tidig. Inte så vanligt! Pussade på Helen som stod å hade fullt upp med att göra modellernas hår.
Tog en promenad och när jag kom tillbaka var vi fler på plats, bloggare journalister tyckatillare och så jag ;-)
Buffé med snittar från food (sthlms näst bästa catering efter broms enl mig) juicer champagne och bakverk fanns nu! Hmm!!
I sådana här situationer kan jag aldrig med att packa tallriken full utan tar två snittar och en san pellegrino.
DOCK bestämde vi oss för, jag och en supersöt ny bloggerska att våga vara först (och visade det sig de enda) på skumpan! Inga kakor det får räcka med dekadensen att ta första glaset vin kl 11.30.
Sen tog vi plats och lyssnade på überduktiga franska makeupartisten Lyne Desnoyers som berättade om hösten vinterns sminktrender. Även produkter och Looks som kommer!
Hon visade inspirationsfilmer och tre klara modeller. Lyne har sån erfarenhet och sån kunskap så att bara sitta och lyssna på henne är grymt för mig! Även en av mina nära vänner Dani hade varit med och sminkat *stolt*.
Håren Helen gjort var grymt fina och alla sa så!
Efteråt ville jag tacka Lyne, jag hade tänkt ut ett helt speech på franska för att vara cool och creddig. När det väl var min tur så kändes det dock lite töntigt IOM att hon tillhör de 0.1 %fransmän som perfekt pratar å förstår engelska så nä jag la bort mina fraser och tackade och hade lite frågor.
Fick en fin goodybag med coola nya produkter men framförallt den stora nya smink trendbibeln som dom tar fram två ggr per år! Den är så grym! Jag har lusläst den förra som en galning!
Åkte hem till man å barn för promenader och sen åkte vi och åt sen lunch. Nu sitter vi å smuttar (eller hur?) på vin och lyssnar in Gagas nya skiva!
Tycker om det mesta men e lite allergisk mot saxofonhysterin...

Stor puss från en rätt solbränd Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar